feliciaodaisy

Alla inlägg under juni 2011

Av Felicia Torstensson Björlin - 26 juni 2011 19:43

Idag va jag iväg på söndagsträning igen. Vi tränade slalomingångar, kontaktfältsbeteende också lekte vi lite i tunlarna.

Daisy har börjat förstå nu vad det innebär att träna slalomingångar, så hon "drar" dit själv, nu får jag börja träna ingången i olika vinklar och från olika håll. Men jag är jätte nöjd med henne.

Kontaktfältsbeteendet tränade vi för första gången idag, men hon fick kläm på det tillslut.

ROLIGT!!  

Av Felicia Torstensson Björlin - 25 juni 2011 13:13

Förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag, men det är för att Daisy har bitit av laddarsladden till min dator... Men jag ska fixa de snart.

det har inte hänt så jätte mycket på den tiden jag inte har bloggat, men vi har spårat, gått på valpkursen och tränat lite smått hemma. Nu är jag (och daisy) hemma hos pappa och ska snart gå ut på en promenad.

skriver mer imorgon! Kram

   

Ja, det är vad jag har gjort med Daisy idag. Mamma va så snäll och la ett spår till oss som fick ligga någon timma. När Daisy skulle spåra var hon inte så koncentrerad, men hon hittade klöven.

Jag bestämde att jag vill göra ett till för att se om det gick bättre, och de gjorde det! 

     

Av Felicia Torstensson Björlin - 12 juni 2011 20:13

Idag har

det varit en riktigt bra dag!

Jag och Daisy har vrit hemma hos pappa i helgen, och vädret har vel inte varit det bästa så det har inte hänt så mycket. Men idag va vädret på vår sida  

Vi började dagen med att bara vara ute och njuta, sen kom pappa med den braiga iden att vi skulle att vi skulle at an tur med båten. Dret verkade som att Daisy gillade att åka båt, föst så undrade hon vad vi höll på med med sen så tyckte hon att det var okej ock somnade. Sen så gick vi i land på en ö och va dät i ett par timmar.

Sen kom mamma och hämtade mig, och snäll som hon är så följde hon med oss till brukshundklubben där vi tränade på slalomingångar. Det gick väl sådär, men efter bra tipps och mer träning så kommer det ett bli jätte bra 

Det var våran dag i korta drag.

Men nu ska det bli mer tid får både hundträning och bloggande för jag har SOMMARLOV! 

Kramar!

Av Felicia Torstensson Björlin - 7 juni 2011 23:00

Idag har vi spårat. Daisy tyckte att det var lite svårt och att det var roligare att jaga myggorna. Men tillslut så hittade hon klöven och hon var så stolt. Anledningen till att det var lite svårt var att underlaget var sansväg och att det var kvav, vindstilla luft. men det är bara att träna på och förra gången vi spårade gick det kanon bra.

 

Av Felicia Torstensson Björlin - 1 juni 2011 12:13

Haha jag har en grej jag måste skriva om lite snabbt 

Vi har bestämt att våra hundar inte får vara i soffan för att den är ganska så ny. Så när Daisy som är ny i huset hoppar upp och står med framtassarna på soffkanten har jag varit väldigt konsekvent och tagit bort henne på en gång. Just för att hon ska lära sig att hon INTE ska vara där!

Men nu när jag gick och duschade och hängde tvätt och sedan kom ner igen kan ni ju gissa vad som va det första jag såg!? 

hahah

Jo självklart har lilla Daisy kravlat sig upp i soffan. Jag tar ner henne där ifrån och går in på mitt rum, och efter 5 sekunder så är hon i soffan igen! Haha.

Så nu får jag bli ännu strängare när det gäller att vara i soffan.

Lilla skithunden!   

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards