feliciaodaisy

Alla inlägg under september 2011

Av Felicia Torstensson Björlin - 25 september 2011 22:40

Hej igen!  

Nu va det ett bra tag sen jag bloggade, men det har inte hänt så värst mycket mer än lite träning, skola osv.


I Fredags va vi iväg med skolan en hel dag och provade på viltspår. Det va riktigt roligt och jag passade på att ställa mycket frågor då vi "gick kurs" för en viltspårsdommare (eller vad heter det?). Daisy gick ett spår på ca 150m med 4 vinklar och väldigt blandad terräng. Allt från öppen skog till sly. Jag är riktigt nöjd med henne då hon hade ett bra tempo och koncentrerade sig väl. Hon kom av spåret 2 ggr men gick på det snabbt igen.

Så nu är det bara att träna på och försöka tävla henne på en gång när hon blir 9 månader 


Idag var det Söndagsträning på Lundagård så då passade vi på att åka dit och träna lite, vilket var behövligt då vi missat 2 kurstillfällen eftersom jag har varit borta. Idag var Daisy riktigt lugn och hade bra fokus under träningen, så jag är jätte nöjd!

 

Två bilder på när vi tränar kontaktfält. Vi han även med att träna hopp, tunnel och slalom då vi även tränade startpositioner innan varje sak.
 


Av Felicia Torstensson Björlin - 4 september 2011 21:02

Efter att ha badat i massa olika äckliga vatten va det dax för Daisy att bada. Kan ju bara säga att det inte alls va uppskattat, jag tror att bilderna kan tala för sig själva 

 

     

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards