feliciaodaisy

Alla inlägg under januari 2012

Av Felicia Torstensson Björlin - 31 januari 2012 22:44

Åå det finn så mycket "hund grejer" som jag måste/vill ha just nu så jag va bara tvungen att visa lite här på bloggen! 

                 

Hurtta halsband, Hurtta reflexväst, nya regelboken till agility, en snygg SBK t-shirt, Klövjeväska från Ruffdog, Arrak tröja och jacka och ett Kyltäcke från ruffdog är bara några av alla saker som står på min "vill ha lista"  

Av Felicia Torstensson Björlin - 31 januari 2012 20:16

Idag har det varit full rulle för den lilla damen. Imorse körde mamma oss till bussen som vi åkte med in till busstationen sen tog vi oss en härlig morgonpromenad in till M-skogen. Idag var första gången jag inte hade med mig någon bur som hon kan ligga i när vi är där, men det gick ju såklart super bra ändå! Som tur är finns det bia-bäddar i holken som vi kan låna till hundarna, så hon viste vart hon skulle lägga sig när jag sa till henne. Hon fick även medverka som "provdocka" då vi skulle göra en lättare undersökning på våra hundar i djursjukvården, vi kollade tänder, bedömde hull, undersökte tassar och lite annat smått. Daisy skötte sig jätte fint! Hon var lugn och hade bra sinnesstämning  Jag hade oturligt nog glömt min matlåda hemma, men en snäll klasskompis ställde upp som hundvakt så jag kunde åka iväg och köpa mig mat. 

 
När vi slutade för dagen tog vi oss en långsam promenad in mot busstationen igen, där vi väntade på bussen som skulle ta oss till Kil för att gå en promenad med Rebecka och hennes tjejer. Vi gick lite överallt och ingenstans typ, men promenaden slutade i varje fall på ca 6 km. Hundarna var lösa och busade nästan hela tiden. Freja fick prova Daisys grimma under promenaden, de var en ganska så rolig syn till att börja med kan jag lova! Men när hon väl accepterade den skötte hon sig jätte fint och det verkade som att Rebecka tyckte att det blev något lättare att få kontakt med henne   Efter promenaden satte vi oss på bussen åter igen, men denna gång var det för att åka hem. Daisy verkar vara mycket nöjd över dagen och hon ligger i skrivande stund brevid mig och sover, mitt lilla hjärta   

   

Av Felicia Torstensson Björlin - 30 januari 2012 21:26

Det har varit dåligt med bloggande nu ett tag, jag måste verkligen bättra mig! I varje fall har det inte hänt så mycket på tränings fronten den senaste veckan, men däremot har Daisy bott hemma hos Sophia från torsdags tills idag  Eftersom jag har varit i Branäs och mamma har jobbat i helgen så passade jag på att fråga om Sophia ville vara hundvakt och det ställde den underbara människan upp på  

Det verkar i varje fall som att Daisy har haft ett par bra dagar hemma hos Sophia och pojkarna för hon har sovit väldigt mycket sedan hon kom hem, haha. Jag har inte prarat med S själv än så jag vet inte exakt vad dom har gjort under helgen men jag vet i varje fall att hon var iväg och skulle träna ringträning med Aussie i söndags så hon tränade lite med daisy också och den lilla Kelpie flickan hade tydligen skött sig bra! *stolt matte* 

Ja mer än så här har jag inte att skriva just för tillfället, men imorgon ska Daisy följa med till M-skogen och sen tar vi bussen direkt upp till Kil för att gå en promenad med Rebecka och hennes hundar.

Uppdaterar imorgon!

  

Av Felicia Torstensson Björlin - 24 januari 2012 19:58

Idag var Daisy med i Mariebergsskogen igen och hon skötte sig fint både inne och ute! Vi tränade på att gå lös i stadsmiljö med mycket möten och en del biltrafik samt att gå lös i M-skogen. I varje fall gjorde den lilla Kelpien mig väldigt stolt när hon skötte sig så bra hela dagen  Haha de är klart att hon fick några av sina "spel" ibland men de får man räkna med eftersom hon blir så himla glad av alla människor och hundar, men det blir bättre de med! 

Egentligen skulle jag vela gå in lite mer i detalj på vad vi gjorde men de hinner jag inte idag, så det får bli någon annan gång 

      

Av Felicia Torstensson Björlin - 20 januari 2012 22:07

På morgonen idag åkte mamma in till Kil för att gå en promenad med Daisy tillsammans men Linda och Izor och Sophia, Aussie och Troy, jag va hemma och va sjuk så jag junde tyvärr inte följa med. Men vad jag förstod på mamma så lekte hundarna och hade kul, precis som vanligt  

Sen på kvällen tränade jag och Daisy lite hemma i köket istället. Vi tränade det vi brukar, men fokucerade mest på apport idag. Hon börjar göra bra framsteg även om hon visar osäkerhet ibland så känns det bara bättre och bättre!

  

Av Felicia Torstensson Björlin - 20 januari 2012 21:57

Rebecka la in ett så klockrent inlägg på sin blogg förut, så jag va bara tvungen att kopiera det:

På min och Felicias kvällspromenad igår så pratade vi lite om våra hundars personligheter. Och efter en liten stund kom vi fram till dessa figurer som liknar vovvarnas personligheter



Mindy,är en riktig primadonna. En tjejigare hund får man leta länge efter. Hon är bestämd och klarar sig själv.Som Kajsa Anka.

Freja, lugn som en filbunke. Ibland är hon lite adhd, men oftast om hon sätter sig ner, då sitter hon där & filosoferar. Som Tjuren Ferdinand.

Daisy, hon är här & där, gärna överallt på en och samma gång om det ändå skulle gå, superhärlig och energisk vovve ! Som Aracuan på Julafton.

 
Av Felicia Torstensson Björlin - 19 januari 2012 21:50

Ikväll tog jag och Daisy bussen in till Kil för att gå en promenad med Rebecka, Mindy och Freja. Promenaden hamnade på 9,3 km och vi var ute ca 1,5 timmar. Tyvärr fick inte hundarna gå så mycket lösa under promenaden som jag hade velat, men dom verkade ganska så nöjda ändå. När vi stog och väntade på att mamma skulle hämta oss på busstationen passade jag på att träna lite inkallningar och lite 2 av 2 på i en trappa.

Själva inkallningarna gick jätte bra! Dock fusk-smyger hon mot mig när jag vänder ryggen till och går ifrån henne, så det måste vi träna på! Sen känner jag att vi behöver börja träna mer i olika miljöer. 2 av 2 på gick ganska så bra, men jag är nöjd med tanke på hur längesen det var vi tränade det sist 

   

Av Felicia Torstensson Björlin - 18 januari 2012 21:09

Sådär, nu har vi tränat lite små grejer och det blev även en video som jag sa  Vi tränade apport,

"Klara Färdiga GO" i olika positioner och lite mer grejer. Jag är i varje fall nöjd med kvällens träning. 

Filmen blev ganska så lång så jag blir imponerad om någon orkar se den haha, men här kommer den i varje fall:

Jag såg att slutet blev lite fail men jag orkade inte göra om när jag hade sparat det.

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Skapa flashcards