feliciaodaisy

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2011

Längesen!

Av Felicia Torstensson Björlin - 15 oktober 2011 20:49

Ja nu va det längesen jag skrev någonting här i bloggen, men nu ska det bli ändring på det!


I Måndags var jag och grannen Liza till kils bhk och tränade agility (mamma var snäll och körde oss  ) Jag och Daisy tränade en liten hinderkombination på 3 hinder (jag låter daisy "hoppa" hopphinder där bommen är ca 5-10cm över marken) med lugn belöning och träning på startkomando. Sen tränade vi även lite kontaktfält och Startkomando utanför agilityplanen. Startkomandot har jag fått hjälp och tipps av Anna hur jag ska träna in det för att få bäst resultat. Nu kan jag stå på ett ganska så långt avstånd och vifta med leksaken och skrika massa olika saker innan jag säger "GO" och då springet hon till mig och börjag kampa. ROLIGT! 


Onsdag:

Så åkte jag och Liza åter igen till kil för att träna agility. Daisy och jag tränade slalomingångar, vilket va längesen vi gjorde men hon va super ducktig och gjorde rätt hela tiden!  Vi kom till lite mer än kl.5 Sen tränade vi även en "kombination" med 2 hopphinder och lite handling, lugn belöning.

Hon är så dicktig lilla Kelpien!

På onsdagen stannade vi kvar tills senare på kvällen då de va en lite klubbtävlig som Liza var med och tävlade i, hon och Wicky (hunden) kommer att bli så ducktiga om dom fortsätter träna (både på och av agilityplan ;))

Daisy och Wicky på promenad     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Kände för att prova på något nytt så jag gjorde en ny blogg! Den här bloggen kommer självklart att finnas kvar, men den kommer inte att updateras.  http://feliciabjorlin.wordpress.com/ http://feliciabjorlin.wordpress.com/ http://feliciabjorlin....

Måste bara börja med att säga att jag älskar att köpa hundgrejer, och den här månaden har jag köpt och fått en massa bra saker!  Eftersom jag fyller år på fredag så her jag redan nu fått en hel del bra hundsaker. Bland annat har jag fått en agility...

Imorse åkte jag och mamma hem till Sophia för att sedan åka vidare till Bitte (en tjej som har får) för att valla. När vi kom fram mötte vi två till kelpiesar från Whyalla's kennel, bland annat Daisys bror Jack  Alla hundar fick träffa fåren och prov...

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards