feliciaodaisy

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

1 december 2011!

Av Felicia Torstensson Björlin - 1 december 2011 20:29

Hej! Nu va det länge sen jag skrev sist men det är sjukt va fort tiden går! Vi har hunnit med en del träning, mysiga promenader och annat fix, men jag har inte haft tid att skriva då det finns en hel del att göra i skolan.


Ja om vi ska fortsätta på spåret vad gäller skolan så har Daisy hunnit vara med mig (och alla andra i klassen + deras hundar) till Mariebergsskogen ett per gånger. Hon sköter sig riktigt bra och ligger, oftast i alla fall, tyst och lungt under bordet när vi har lektion. Sen tycker hon ju självklart att det är extremt kul med alla andra hunda och skulle hellst vela leka med dom, men trots detta sköter sig lill-tjejen jätte bra!  I tisdags när vi va där passade vi på att gå upp och kika lite på fåren som va mycket interissanta, och eftersom vi är i holken (en sal i m-skogen där vi lillerudare har lektioner och lite mer djur, men det är inte öppet för besökare) fick hon även kolla på hamstrarna, marsvinen, mössen och några ödlor som hon tyckte va mycket interesanta. Sen hann vi även med att träna kontaktfält på en bänk och även gå balans på den vilket också gick jätte bra!  


Träningsmässigt har vi både viltspårat, prövat på personspår och tränat agility.

Viltspåren börjar gå riktigt bra trots att vi hade ett ganska så långt uppehåll. Det vi behöver jobba mer på nu är finslipning i vinklarna och mer säkerhet under blodupehållen, men det tror jag kommer när vi börjar träna mer regelbundet.

Personspåret testade vi mest för att det är kul under en hundlektion på skolan. Jag gick och gömde mig och min lärare tog spåret med Daisy en stund senare, så det blev ett slags motivatiomsspår. Daisy gick i alla fall superfint och följde mina spår jatte bra. Hon va dock lite snabb och uppe i varv.

Agility har vi tränat på skolan ett par gånger under den sista tiden. Vi har mest tränat små kombinationer med lite handling men även kontaktfält och lite balanshinder. Daisy känns bättre och bättre och vi lär oss mer om varandra för varje gång. Jag får jobba henne väldigt lungt, vilket jag inte är van då jag har haft en Jack Russel som behövts taggas till MAX. Men det känns bra. Daisy är ingen hund man taggar innan man går ut på agility plan, utan helt tvärt om, vi får göra lungnande övningar både före och efter vi "kör". Just för att hon inte ska gå upp för högt i varv och fat att det ska vara möjligt att jobba henne på ett bra sätt. Men ju mer vi tränar desto mer lär vi oss varandra och det känns som att vi gör framsteg varje gång, även om dom är små ibland. Hur som hellst är Daisy en hund som jag är extremt nöjd med och som jag lär mig något nytt  med varje dag, det finns ingen bättre!  


Nu den sista tiden har det blivit ganska så mycket koppelpromenader varken jag eller Daisy tycket att det är särskillt kul, men det är så de får bli när det är kolsvart ute när man kommer hem. Sen var det tänkt att vi skulle gå ut på en promensd med Sophia och pojkarna på Lördag, men nu är det som så att Daisy har bestämt sig för att bli stor tjej och har alltså börjat löpa. Så någonpromenad med pojkarna blir det inte på ett tag   


Nu ska jag försöka uppdatera bloggen lite oftere, men vi får väl se hur det går med den saken  

     

 
 
Ingen bild

sophia

13 december 2011 12:48

Fina daisy!Vilka fina kort du har tagit på henne!:) Nu har hon blvit en stor flicka! Å så snart hon har löpt klart vill A och T komma å leka!:D kramar från oss

Felicia Torstensson Björlin

13 december 2011 21:46

Ja va kul! de är klart att dom ska få leka lite :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Kände för att prova på något nytt så jag gjorde en ny blogg! Den här bloggen kommer självklart att finnas kvar, men den kommer inte att updateras.  http://feliciabjorlin.wordpress.com/ http://feliciabjorlin.wordpress.com/ http://feliciabjorlin....

Måste bara börja med att säga att jag älskar att köpa hundgrejer, och den här månaden har jag köpt och fått en massa bra saker!  Eftersom jag fyller år på fredag så her jag redan nu fått en hel del bra hundsaker. Bland annat har jag fått en agility...

Imorse åkte jag och mamma hem till Sophia för att sedan åka vidare till Bitte (en tjej som har får) för att valla. När vi kom fram mötte vi två till kelpiesar från Whyalla's kennel, bland annat Daisys bror Jack  Alla hundar fick träffa fåren och prov...

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards