feliciaodaisy

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Lite träning

Av Felicia Torstensson Björlin - 22 februari 2012 20:54

Yapp yapp! Tänkte bara skriva ett inlägg till eftersom de har varit så dåligt med bloggande under veckan.
Eftersom det är så himla tråkigt väder idag så var jag en dålig matte och orkade inte gå ut på någon mer promenad idag. Det får räcka med de korta vi gick i skolan och på väg hem osv. Istället satte jag mig och tränade lite med henne. Vi gjorde lite kontaktövningar, tränade lite på hit och började lära in backa.


Backa:
Till att bröja med förstod Daisy inte riktigt vad jag ville att hon skulle göra. Men efter att ha visat ett par gånger genom att lätt trycka min hand mot hennes bringa så hon gick bakåt gick det jätte bra! Jag började med att klicka nästan på en gång hon började röra sig bakåt, och när hon blir mer säker kommer jag att dra ut på det så att hon backar längre. Daisy är så söt för så fort hon inte riktigt förstår vilket beteende jag vill att hon ska göra börjar hon bjuda på massa. T.ex bugar hon, hon ligger på alla möjliga konstiga sätt och hon kan börja snurra. I varje fall så började backa sätta sig efter ett par gånger, så nu vilar vi från det och tränar mer imorgon!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Kände för att prova på något nytt så jag gjorde en ny blogg! Den här bloggen kommer självklart att finnas kvar, men den kommer inte att updateras.  http://feliciabjorlin.wordpress.com/ http://feliciabjorlin.wordpress.com/ http://feliciabjorlin....

Måste bara börja med att säga att jag älskar att köpa hundgrejer, och den här månaden har jag köpt och fått en massa bra saker!  Eftersom jag fyller år på fredag så her jag redan nu fått en hel del bra hundsaker. Bland annat har jag fått en agility...

Imorse åkte jag och mamma hem till Sophia för att sedan åka vidare till Bitte (en tjej som har får) för att valla. När vi kom fram mötte vi två till kelpiesar från Whyalla's kennel, bland annat Daisys bror Jack  Alla hundar fick träffa fåren och prov...

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards