feliciaodaisy

Alla inlägg den 4 juli 2011

-

Hej! 

Nu är vi hemma igen efter att ha varit på skutberhet på ringträning. Det gick bättre idag än förra veckan, men det finn fortfarande VÄLDIGT mycket vi behöver träna på, men de blir kul  Någonting som jag verkligen måste göra snart är att köpa ett utställningskoppel eller liknande, men det kan inte vara något med stryp efekt för då slänger hon sig bara. Vi behöver även träna in ett stadigt stå och att hon ska ha fina steg, alltså inte dra, hoppa eller vägra på något sätt. Så nu har jag lite att träna på. 

     

Lånade lite bilder av Sophia.


Spåret:

Jag tar jämt bara lite kort om spåret vi tog förut också.

Det var bata ett enkelt rakt blodspår på ca 20 meter och på slutet var det en 90 graders vinkel och en meter bort låg klöven. Daisy tyckte att spåret va väldigt lätt så nästa gång får mamma hjälpa mig att lägga ett svårare.


Kramar Felicia och Daisy. 

Av Felicia Torstensson Björlin - 4 juli 2011 14:15

Yes! Nu har jag anmält Daisy till kelpiespecialen, så nu kommer hun få träna på att ställas den lilla råttan för vi måste ju vinna!   Haha nej då, men de ska bli kul att ställa henne och se vad hon får för kritik.



Jag her precis lagt ett viltspår som vi ska ta om ca 1 timme får hoppas att de går bra nu när hon inte har spårat på över en vecka. Vi har även tränat slalomingångar och hon börjar bli riktigt ducktig och får bra flyt i de 


Ikväll ska kah och daisy åka med Sophia, Aussie och Troy på ringträning.Kul


Skriver mer sen, Kram!  

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards