feliciaodaisy

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Felicia Torstensson Björlin - 18 januari 2012 21:09

Sådär, nu har vi tränat lite små grejer och det blev även en video som jag sa  Vi tränade apport,

"Klara Färdiga GO" i olika positioner och lite mer grejer. Jag är i varje fall nöjd med kvällens träning. 

Filmen blev ganska så lång så jag blir imponerad om någon orkar se den haha, men här kommer den i varje fall:

Jag såg att slutet blev lite fail men jag orkade inte göra om när jag hade sparat det.

Av Felicia Torstensson Björlin - 18 januari 2012 18:00

Eftersom jag har börjat skolan igen så har det inte blivit att jag har bloggat så mycket som jag vill göra, men jag ska försöka att bättre mig! Men jag kan berätta lite kort vad vi har gjort dom senaste dagarna:

I lördags var Daisy med mig till Mariebergsskogen när jag jobbade, hon låg inne i personalrummet undertiden jag jobbade och så var hon med ute när vi hade raster osv. Hon skötte sig bra och tyckte att det var jätte spännande med alla djur  Sen på kvälln när vi slutade tog jag en promenad med Daisy in till busstationen för att vänta på bussen som går hem.

På söndagen fick daisy stanna hemma hos mamma istället för att följa med till m-skogen eftersom det finns en del att göra under dagarna så känndes det som att hon har det bättre hemma när den möjligheten finns.

I måndags var jag i skolan igen, men mamma var ledig så Sophia kom förbi med pojkarna en sväng så att dom fick leka, sen på eftermiddagen kom Linda hit med Izor och Ambra så då fick D leka lite med dom också 

Igår hade vi Djur-dag på skolan, vilket innebär att alla elever som går djurvård var ute och gjorde olika aktiviteter tillsammans. Men detta innebar att jag inte kom hem för än ca halv 8-8 på kvällen, så de blev en ganska så tråkig eftermiddag för D. Mamma hade varit ute med henne på förmiddagen och mormor kom och gick ut med henne en sväng innan Thomas kom hem, men det blev ingen träning eller något annat roligt...

Idag har mamma åter igen hjälpt mig med Daisy och tog en promenad med henne på ca 40 min under förmiddagen, tanken var att jag också skulle gå ut med henne en sväkg igen + träna lite men jag mår inte så bra , så det blir bara lite träning här hemma på köksgolvet som gäller idag. Jag hoppas verkligen att jag får plats till Daisy i hundgården på skolan snart, det skulle göra vardagen så mycket bättre och enklare för både mig och henne.

Jag kanske filmar lite när vi tränar sen och lägger upp här på bloggen, vi höres! 

    

Presentation


Hej! Den här bloggen handlar om mig Felicia och min hund Daisy som är en Australian Kelpie från Whyalla's kennel. Här kommer du att kunna läsa om allt från varadag, träning och om ett par år även tävling.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Hundsidor


Ovido - Quiz & Flashcards